A Travellerspoint blog

Sydneys

semi-overcast 22 °C

Erinevate syndmuste ja juhuste kokkulangevusel oleme nyyd Sydnyes. Saabudes 29 kraadi.
Meie hostel asub boheemlaste linnajaos. Meie ta"naval6igul on kokku umbes 8-10 l6bumaja-stripiklubi-sexpoe. Lisaks muidu kupeldajad, niisama purjus ja narkouimas inimesed, kodutud, hulgim backpackereid nagu meiegi. Siinne kooslus on natuke imelik. Samas on joodikud ja tanavatydrukud ning samas k6nnib to"o"le ylikonnas kontorirott. Aga selline vist ongi a"a"relinnaelu.
Viskasime oma kotid tuppa ning linnaga tutvuma! Esmalt Sydney ooperimaja, sadam, sillad, aiad, kesklinn koos oma pilvel6hkujatega. Esmamulje on mega! Linn on suur, inimesi palju, aga samas pole mingit trygimist ega siblimist. Ja ja"llegi - inimesed on s6bralikud, lihtsad, loomulikud. Pole mingit poosetamist, eputamist vms. 6htuks oleme suht va"sinud, teeme m6ned 6lled ning hostelisse magama. Ja muideks! Esimese Sydney 6lle tegime Jyri auks! Nii, et Juri (tulevane Rapla direktor!!!) pea meid tulevikus meeles ;)
Ta"na ehk siis laupaeval tegime uue ringi kesklinna. Esmalt ostsime ajalehed, et leida korter ja to"o"kohad. Ei hakka siinkohal sellest pikemalt ra"a"kima. Kui midagi konkreetselt olemas, kyll siis teada anname!

Posted by Triinurp 22:28 Archived in Australia Tagged backpacking Comments (0)

Veel Fraserist

sunny 27 °C

Et siis Fraser. Nagu juba ytlsin, siis Fraser oli meeletult ilus. Maailma suurim liivasaar, va"idetavalt on seal rohkem liiva kui Sahara k6rbes. Taiesti la"bipaistva veega ja"rved, vihmamets, 75 miili rannariba, ookean kus kahjuks ujuda ei v6i. P6hjuseks haid ja tugevad hoovused. Keda p6nevat na"gime? Na"iteks haid, delfiinid, kilpkonn, rai, uss, sisalikud ja iguaanid, dingod.......vist ongi k6ik. Ja muidugi palju-palju-palju liiva. Seda ja"tkus k6ikjale. Aga kaasa seda v6tta ei v6i. Rahvuslik aare.
Meie grupis oli siis kokku 11 inimest ning mina ei olnud k6ige vanem! K6ige vanem oli Kat Iirimaalt, kes kohe ka juhtimise enda peale v6ttis ning ta"nu sellele sai tema hyydnimeks EMA. Seda ta ka oli.......Siiski, grupp oli hea. K6ik laabus, saime omavahel va"ga ha"sti hakkama, ei mingeid tylisi ega na"gelemisi. K6ik suutsid ennast ka viisakalt yleval pidada. M6ningal ma"a"ral la"ksid yle piiri kaks rootsi poissi. No na"iteks oli vaja neil ookeani ujuma minna, kuigi on teada, et haipoiss on kohe ootevalmis. Kindlasti oli vaja ronida kaljude otsas ning v6imalikult ohtlikes kohtades. Ja kui m6ni tydrukutest veel keelama hakkas, siis tuli ju tingimata veel rohkem riskida :)
Meie grupp oli julge ning o"o"bis rannas. Julge sp, et telkida oli v6imalik ka aiaga piiratud alal, et dingod ligi ei pa"a"seks, aga nohhhhh......rannas oli ilusam. Mis oli va"heke ebamugav, oli vetsus ka"imine. Vetsu kui sellist seal muidugi polnud, selleks pidi augu kaevama ning siis seal ka"ima. Hiljem raputad natuke liiva peale ja nii see ka"iski.
Eestlased magasid esimesel o"o"l lageda taeva all. Lihtsalt nii ilus oli. Sygav must taevas ning meeletult palju ta"hti. Taevas on siin teistmoodi kui Eestis. Siin pole ei suurt ega va"ikest vankrit, p6hjatahte vms. Selle eest on aga muud ta"hed, millede nimesi ma kahjuks enam ei ma"leta. Siinseid ta"hti tutvustasid meile kauboid, kes juhtusid meie talkimiskohta ja"rgmisel 6htul. Esmalt kohtasime neid pa"eval yhe j6e a"a"res ning nad ja"tsid a"a"rmiselt ebameeldiva mulje. Ra"uskasid, vibutasid oma piitsasi, vilistasid kui tydrukud mo"o"da k6ndisid jne, jne. Mingi juhuse la"bi maabusime samas o"o"bimikohas ning la"hema tutvuse ka"igus selgus, et nad polegi nii ebaviisakad. Piits, mille laksutamist me k6ik ennist olime kirunud, osutus hiljem k6ige poulaarsemaks. K6ik tahtsid piitsaga vehkida ja heaks kauboiks saada! Yhes6naga oli meeleolukas 6htu laulu-piitsa-alkoholi saatel. M6ned tydrukud (nt grupijuht EMA) rabasid kauboisi pa"ris hoolega, mingi hetk oli tunne, et kauboi jookseb suures hirmus minema. Meie, eestlased, olime soliidsed ;) Tegime tutvust uute kommete ja inimestega ning k6ik!
Fraser labi ning veel paar pa"eva puhkust Hervey Bays ning siis edasi!

Posted by Triinurp 22:02 Archived in Australia Tagged backpacking Comments (0)

Hyvasti Bundi!

27 °C

Hyvasti Bundy ja tere Fraser Island!! Kui tahate na"ha, milline on Fraser Island, siis kasutage imelist internetti. Piltide yleslaadimine v6tab nii kaua aega. AGA!!! Etteruttavalt! J6ulude paiku on oodata yhte CD plaati piltidega ;) Ja uskuge mind, Fraseril ongi nii ilus kui seda piltidelt na"ha on. Ilma liialdusteta. Megailus!!! Siiani parim, mida na"inud ja kogenud olen.
Meie kambas oli 11 inimest ja uskumatu: k6ik normaalsed inimsed!!Ei mingeid intriige, arusaamatusi, sama huumor jne, jne. S6itsime suure dziibiga, o"o"bisime rannas, tegime kapas syya jne. Ilmaga meil vedas, ainult pa"ike ja kerge tuul. O"o"sel oli nii soe, et osad (nt k6ik eestlased, paar rootslast ja inglane) magasid lageda taeva all. Must-must taevas ja miljonid ta"hed. Na"gin ka langevat ta"hte (siinkohal tervitan k6iki Muhu ta"hevaatlejaid).
Vaatan, et mu netiaeg hakkab ja"llegi otsa saama ning seega pean l6petama. Yksikasjalikum Fraseri ja"rjejutt ja"rgmisel korral. Ytleme, et seal juhtus!!! Anna inimestele alkoholi ning K6IKE v6ib juhtuda ;) Enda kohta v6in o"elda, et mina piirdusin jalamassaaziga. Oli valida, kas t6usen nyyd ning la"hen sirge seljaga magama, v6i joon veel ning oksendan m6ne kauboi ta"is..... See kord olin soliidne (nii nagu seda on Sirts), t6usin ja la"ksin magama. Enne kukkusin ka telgi otsa, murdisn pooleks vaiad ning ma ei tea, mis imekombel Reio kyll terveks ja"i? Suutsin siiski telgi korda teha ning ka luku yles leida, siseneda ning olingi turvaliselt "kodus".

Posted by Triinurp 19:22 Archived in Australia Tagged backpacking Comments (0)

Tagasi Bundis

sunny 27 °C

Et siis tagasi Bundis ning teises hostelis, kus eestlased ees. Poisid lahkusid pa"ev enne meie kohale j6udmist. Neil viskas yle (olid seal olnud juba n6ksa yle 2 kuu) ning samas suutsid nad ka hostelipidajaga tylli minna. P6hjuseks see, et nad rikkusid yldist kodukorda ehk, et siis j6id ennast loomakombel ta"is ning ra"uskasid hostelis :) Tydrukud (Liina ja Siiri) olid aga veel seal.
Kohale j6udes saime "meeldiva" yllatuse: see hostel oli kohutav. Nii ra"past, musta, lagunenud kohta pole ma varem na"inud. Ko"o"gis konkreetselt so"o"k liigutas ennast laua peal. Lisaks hiired, peota"is putukaid, kes sind na"ksimas ka"ivad. Maret na"ksiti ikka korralikult punniliseks. Mina esinesin tagasihoidlikult ning sain vast 10-15 punni :) Aga nagu ytleb vanas6na, siis inimene harjub k6igega. Kui kahel esimesel pa"eval ma ei istunud nn elutoas diivanitel, avasin ja sulgesin uksi jalaga jne, jne, siis m6me aja mo"o"dudes lo"sutasin samamoodi diivanitel, mis kaetud "meeldiva" kultuurikihiga :) Ehk, et siis inimene t6esti kohaneb olukordadega imekiiresti. Huvitav, milline on see piir, mil ma t6stan ka"ed yles ning ytlen, et k6ik! See on nyyd viimane tase?
Inimesed hostelis olid ka nii ja naa. Pigem naa ;) Meie toas oli aasia kutt, kelle juuksed olid sama lokkis nagu tyypilisel neegril. Lisaks k6igele kukkus ta nari teiselt korruselt p6randale. Pauk, mis ka"is oli meeletu. Kutt t6usis pysti, naeris, ytles SORRY!!! ja jooksis toast va"lja..........Kuna see k6ik juhtus mingi pool kaks o"o"sel ning meie pidime juba 03:45 yles arkama, siis ma ei hakanud syvenema, kas temaga ikka k6ik korras. Konstateerisin fakti, et ta kukkus maha ja k6ik.......
Asiaate oli seal palju, ytleme nii, et 80% asiaate ja ylejaanud siis valged. Ja nad on nii naljakad........a"a"rmiselt arad ja tagasihoidlikud, inglise keel on pea olematu. Yks kord kui syya tegin, siis alustasin juttu yhe jaapani poisiga, kes minu k6rval seisis ning oma riisi valvas. Kysisin, et mis so"o"ki sa teed jne, jne ning ta oli nii arg!!! Iga kord kui midagi kysisin, siis ta hakkas itsitama, pani oma na"o vastu seina, itsitas veel ning ytles umbes nii:" Me rise, me like Australia good!" Sama kutt kannatas yks hommik k6hulahtisuse all.... S6itsime hommikul to"o"le, kui ta hakkas bussis visklema ning ytles:" Miii stomak!" Juht pidas bussi kinni ning va"ike japs so"o"stis paberirull kaenlas bussist va"lja. Kurb lugu oli see, et ymberringi oli tyhi p6ld ning autod voorisid edasi tagasi. Kui ta oma mure lahendatud sai, siis ilmus ta bussiuksele, na"ol ilme nagu kassil "Chreki" filmis ning ytles:" Sorry everybody"
Lyhidalt to"o"st ka. Saatuse tahtel pidime kaks korda pisikesi kirsstomateid korjama - uskuge see on maailma k6ige m6ttetum to"o" ning selle eest ei saa ka mingit raha. Esimesel pa"eval ma olin nii kuri, et poetasin paar vihapisarat! Veel ka"isime yhes farmis maguskartulit arendamas. See farm oli mega!! Suhtumine to"o"tajatesse va"ga hea ning to"o" samuti. Na"iteks l6unapausi ajal lubati "superviser'i" basseinis ujuda; l6unapaus oli tunnine; yhel pu"hapeaval grilliti meile vorste!!! Ahhhh, see oli elu.......Arbuusi pakuti ka!
Lisaks ka"isime veel tomateid pakkimas. To"o" oli lihtne, aga a"a"rmiselt igav ja nyri. Ja kohalikud, kes seal to"o"tasid, olid ka kahjuks m6ttetud. Yks naine ytles meile, et me ei tohi omavahel eesti keeles raakida. Ja seda sp, et siis ta ei saa aru, mida me ra"a"gime............Kamooon!!! V6ite ette kujutada, millise vihaga me ylejaanud pa"eva vaikisime. Sama naiska suutis veel paar pirni visata ning yhel l6unapausil j6llitasin ma teda nii kurja pilguga, et ja"rgmisel paeval ei tulnudki ta enam to"o"le. Olla haigeks ja"a"nud..........Mhhh, a"kki on mul mingi v6imed?

Posted by Triinurp 18:56 Archived in Australia Tagged backpacking Comments (0)

Mis vahepeal juhtunud on?

sunny 27 °C

Olen uute syndmuste ylesta"hendamise osas a"a"rmiselt tagasihoidlikult esinenud. Vaatan, et viimane uudis on tomatitest. Nii........ja sealt edasi siis!
Ka"isime Maretiga puhkamas. Reio ja"i yksi Bundysse (ehk Bundaberg) oma 5 kiloseid kastikesi t6stma ning tomatitele kleepse panema. Sic!! A"a"rmiselt ylekohtune, et yks kleepsutab samas kui teised on silmini tomatitolmuga kaetud. Tagasi puhkuse juurde. Lyhidalt: k6ik oli megahea. Ilm, rand, liiv, pa"ike, hotell, so"o"k-jook, seltskond. Paaril 6htul ka"isime ka va"ljas. Ta"iesti harjumatu. Pubis olles oli tunne nagu oleks meepott. Nii kui sisse astusid, oli parv mehi ymber ning k6ik tahtsid kangesti jooke osta. Kui oleks k6ik need pakkumised vastu v6tnud, oleksin veel siiani viinaravil :) Teisel 6htul ka"isime kohalikus discokohas. Kuna tegemist on va"ikese kohaga, siis oli ka klubi va"ike. Kui keegi on ka"inud Ra"pina kultuurimajas discol, siis just enamva"hem samasugune koht oli ka see siin. Ja ka siin oli sama lugu. K6ik joogid oli kellegi teise kulul, ka sissepa"a"su ostis keegi. Tantsup6randal oli kergelt ebamugav. Mulle va"ga ei meeldi kui ka"iakse ennast minu vastu h66rumas. Mhhhh....m6ned "pick-up" laused, mida kohaliku kasutasid. Nagu viisakale inimesele kombeks, kysisin ka mina, et mis nimi ja millega tegeled ning siit m6ned paremad laused:
1) I am a dolphin trainer!
2) I am a boat bilder! Kutil olid isegi moblas mingid ha"gused pildid jahtidest!!!! Ja k6ik see jutt, mis sinna juurde veel ka"is!! Maret na"iteks sai meelituseks, et tal on kena ymar pepu :)
Aga laias laastus oli vahva. Sai juua, tantsida, veel kord juua!
Mida veel puhkuse ajal na"gime-tegime? Na"gime meeletult palju ja vaga suuri nahkhiiri; pelikane; va"lku ja myristamist (tormi t6ttu v6eti isegi elekter ara); 11 km rannariba, kus ainult liiv ja rohekas-sinine vesi.
Puhkus mo"o"dus joostes ja ma"ngides ning la"bi see saigi. Ja siis tagasi Bundisse.............

Posted by Triinurp 12:38 Tagged backpacking Comments (0)

Bundaberg ja tomatid

Et oleme siis Bundabergis juba teist na"dalat. See on selline linn-kyla, kokku vist 45 000 elanikku. Ja oleme siin sp, et tomatikuningas Nigeli orjadeks olla. Kohutav. Kell 4 hommikul on a"ratus, kell pool 6 hakkame korjama ning nii kuni 4ni 6htul. Pa"eva jooksul on kaks pausi, 20 ja 30 minutit. Ylejaanud aja s6na otses m6ttes kykitame kombaini peal ning oleme peadpidi p66sastes ja korjame. Faster! Faster! Selg, kael, kannid, kaed, p6lved, puusad - K6IK valutavad. Ka"ed on nii mustad ja a"ra parkunud, et need ei la"he vist kunagi enam puhtaks. MIKS me seda teeme? Ainus motivaator on raha. Ja 6nneks on ka seltskond super! Aga nyyd on l6pp ka. Kaks pa"eva veel ja siis on k6ik. Meie Maretiga kolime siit va"lja ning plaanis on kaks tegevusplaani. Esimene - s6idame Harvey Bay'sse ning kosutame m6ned pa"evad oma valutavaid kehasi ning vaatame, mis edasi saab. Teine plaan on selline, et kolime teise hostelisse eestlaste juurde :) Jeppp, poeteel kohtasime eestlasi. Neid on siin kokku 7 ning ta"iesti normaalne seltskond!. Ka"isime neil Ilvese ja Kalevi shokolaadiga kylas. Ning m6ned paevad hiljem ka"isime pubis 6lut joomas. Niiiiiiiiii hea oli!! (siiani oleme suhteliselt kuival olnud - hostelisse alkot ei lubata). Oleme muidugi selle reegli vastu patustanud. Salaja kotis alkot tuppa viinud ning seal joonud. Ka kylmkapis ehk sahvris oleme salaja valamas ka"inud. Valame oma kylma joogi kohvitassi ja siis k6nnime 6ige na"oga ringi.
Ra"a"kides vanusest.........ma olen meie hostelis k6ige vanem :) Uskumatu. No ja siis kykita ja korja tomateid endast 10 aastat noorematega, kes so"o"vad magusat ja rasvast oksendamiseni ning on ikka siledad ja tselluliidist pole ja"lgegi :)
Kokuv6tteks: tomatid ja Nigel sakivad, m6ne aja pa"rast pakime kotid ning liigume edasi! Ilm on soe (+27 paeval), kanguruid na"inud veel pole, papagoid ja palmid, toredad kaasv6itlejad ja palju eestlasi.

Posted by Triinurp 22:51 Comments (2)

Veel tulekust

Et siis veel tulekust.............k6ik sujus. Piiril ei kysitud ei raha, ei tagasis6idu piletit vms. Olime ausad ning deklareerisime k6ik listis ylesloetud esemed a"ra. Na"iteks siis ravimid, toiduained ja puidust esemed. Mina elevanti ei deklareerinud ning mingit probleemi ei tekkinud ka, kott lasti aparaadist la"bi ilma, et oleks pidanud seda lahtigi pakkima. Maret na"iteks deklareeris ka Ilvese pildi ja Eesti lipu. Ja seda sp, et Ilvesel puidust raam ymber ja lipul puidust varreke. Piirimees pistis ka"e kotti ja t6mbas Ilvese pildi va"lja ning mis oli juhtunud? Raam oli laiali pudenenud............ Tubli kohalik aga l6i raami kokku ning Eesti marurahvuslastel meel r66mus!
Kui keegi siiapoole reisimas on, siis soovitan soojalt sellist lennufirmat nagu Cathay Pacific. Vaga hea teenindus, hea sook ja jook, annavad puhtad sokid ka magamiseks jalga :) Pariselt!

Posted by Triinurp 22:37 Comments (0)

Kohal!

26 °C

Tallinn-London-HongKong-Brisbane sujus aarmiselt sujuvalt. Natuke kannatust ja kohal! Saabudes julgelt +25 kraadi sooja, paike, kerge tuul. Kohalikud ongi lahked, naeratavad, abivalmid, sobralikud jne, jne. Homme liigume edasi siis pohja suunas piki rannikut. Sihtkohaks on Bundaberg, kus peaks tood leidma. Imelik on see, et ei jaksa niisama olla. Kangesti tahaks tood teha! Kummaline. Ja just ta"na imestasime, kuidas kordagi pole meenunud vanad to"o"probleemid ja muud jamad. A"a"rmiselt meeldiv igatahes.
Loodus on megailus, koik see, mis meil toas potis kasvab on siin kordades suurem.
Eelmises hostelis oli minu meelest kari luusereid, kes olid ennast suureks so"o"nud ja lihtsalt vedelesid ja mustasid enda ymber.Kummaline kamp oli seal. Aga ja"llegi - k6ik olid s6bralikud.
Ja me ise oleme ka niiiiii meeldivad ja vaimukad. Ja parim on see, et kohalike huumorisoon vastab meie omale! Vaike must huumor ja to"gamine on ta"iesti OK!

Posted by Triinurp 23:33 Archived in Australia Comments (4)

Enne minekut

Minu esimene blog`i! Eesmärgiks anda ülevaadet meie elust/ seiklusest AU`s ning teha seda nii tihti kui võimalik ja nii huvitavalt ning reaalselt kui oskan.
Et läksimegi siis varast 30nda eluaasta kriisi välja elama :) Kinnituseks kõigile kahtlejatele: läheme selleks, et tagasi tulla!

Posted by Triinurp 10:11 Archived in Australia Tagged backpacking Comments (2)