A Travellerspoint blog

Puhkamine on nii v2sitav :) Vol 1

Puhkamine on nii v2sitav, et pole aega isegi blogi kirjutada. Eks oma osa m2ngib asjas ka see, et ega ei viitsi eriti ja alati pole internetti ka kohe v6tta. Ja kui l6puks j6uabki netti, siis on sada muud asja teha.
Katsun nyyd tagant j2rgi mingigi ylevaate anda, mis juhtunud on. K6ike kahjuks kirja panna ei j6ua ega pole ka m6tet. Mis olnud, see olnud. Kajastan k6ige eredamaid seikasi ja m2lestusi.

Et siis lahkusime l6puks Stanthorpist ning suunaga alla l6una suunas. Teadsime kyll, et l6unas on sygis k2tte j6udnud ning ilmad v6ivad jahedad olla, kuid me ei uskunud, et nii jahe on. Kui p2eval oli umbes 20-25 kraadi, siis 66siti oli eriti jahe. Eriti kui veel arvestada, et magame enamjaolt telgis. Mida edasi l6una suunas, seda jahedamaks l2ks. No ekstreemseim n2ide on ehk see, et Maret ostis endale kindad ja mina salli :) Meie plaan n2gi ette, et s6idame peamiselt piki rannikut, kolistame m99da metsi, rahvusparke ja randasi. P6him6ttelilselt seda me ka tegime. Tee peale j2i p2ris mitu ilusat randa (isegi kannatas vette minna!), matkasime paaris vihmametsas. Yhte j2ime ka 66bima ning sattusime p2ris laheda kambaga kokku. Lahe selle kamba puhul oli see, et yks tegelane oli "mees nagu orkester" ehk, et tal oli kaasas kitarr, suupill ja digeriduu ning muidugi oskas ta neid k6iki ka m2ngida. Et ylej22nud telkijad magada saaksid, kolisime koos veinipakiga randa. No ja seal pidasime korraliku laulupeo :) Muusika, vein, t2histaevas, merekohin...... Ja siit siis edasi Sydnysse. P2ris hea oli j2llegi Sydneysse tulla. Teadsid juba kuhu minna ja mida teha, oleks nagu koju j6udnud. Sydney osas meil muid suuremaid plaane polnudki kui see, et auto parandusse viia ning tuttavatele kylla minna. S6itmise ajal ilmnes, et autol k2ivad amordid kohutavalt vastu ning hiljem muidugi selgus, et ka pidurid on t2iesti l2bi ning veel nipet-n2pet. Yhes6naga maksime kokku veel umbes 700 dollarit. Sydnys olime vist kokku paar p2eva ning hakkasime edasi liikuma Blue Mountain'si suunas. See on selline suuremat sorti rahvuspark, kus palju m2gesi, koskesi ja natuke ka vihmametsa. Yhe asjaga astusime 2mbrisse: oleme yldiselt pyydnud v2ltida nn turistil6kse, aga BM'is l2ksime 6nge. Lubati k6israudteega meeletult ilusaid vaateid m2gede vahel jne. Maksime paraja summa ning seej2rel koos 100 inimesega yhte kabiini kahe minutilisele s6idule :) Edaspidi oleme targemad. Tekkis idee ka v2ike 5 kilomeetrine matk teha, mis hiljem osutus hoopis pea 12 kilomeetriseks r2nnakuks. Mingi hetk kaldusime rajalt k6rvale, komistasime ja kukkusime, kuid 6nneks leidsime tee uuesti yles ning j6udsime 6nnelikult siiski kohale. J2rgmised kaks p2eva olid lihased korralikult valusad, esmalt pidi p2ris korralikult alla orgu laskuma ning hiljem ju ka tagasi yles ronima. Parim osa BM puhul oli siiski see, et 2ras6ites ei tahtnud auto kuidagi liikuda ning pidime pea kiirteel seisma j22ma. 6nneks oli l2heduses garaaz ja mis selgus? Kui nyyd tagant j2rgi 6ieti m2letan, siis oli jagaja l2bi. Ega midagi, ootasime 4 tundi kuni see 2ra vahetati ning maksime j2rjekordsed 200 dollarit.
Nyyd siis v6tsime suuna Canberrale. Canberra puhul oli parim elamus parlamendimaja. Sinna on lihtinimestel t2ielik juurdep22s ning lisaks tehakse ka v2ga korralik ja p6hjalik ekskursioon, kus anti v2ga hea ylevaade maja ehitamise osas, AU ajaloo ja seaduste osas. Midagi muud Canberras teha v6i vaadata kahjuks pole, mitte midagi. No minul oli Canberra osas yks v2ike asi ajada. Nimelt elab seal kauge sugulane, v2hemalt pidi elama. Kuna mul oli ainult tema aadress, siis saatsin talle mingi hetk ka kaardi, et tuleks hea meelega kylla. Kuna mingit vastust ei tulnud, siis s6itsime ise ukse taha kohale. Ja mis selgus? Antud aadressil elavad juba 5ndat aastat uued inimesed. 6nneks teadsid nad sugulase uut aadressi! Kui on teada aadress ja nimi, siis saab v2lja uurida ka telefoninumbri. Helistasin ja seal ta siis oligi. Kole yllatunud ja h2mmeldunud. Sugulane on juba 76 aastane, minule on ta siis vanaisa 6epoeg ja ma pole teda kunagi n2inud, ainult kuulnud jutte. Igatahes surusime ennast kylla. Ahjaaaa, ta elab nyyd Canberrast 200 km tagasi Sydney suunas. Mina ei tea, kuidas sellised asjad juhtuvad, aga kohale j6udes suri meie auto suure paugu ja musta tolmupilve saatel keset linna 2ra. Ega midagi, ostsime koogi ja s6itsime taksoga sugulase ukse taha. Gus (nii on sugulase nimi, ymber tehtud Kaarlist) v6ttis meid kahel k2el vastu, aga ohhh seda kohmetust ja yllatunud olekut. Peale esmaseid viisakusavaldusi ja kerget ylevaadet suguv6sa osas, avati kell 11:30 esimene vahuvein ja nii 6htuni v2lja. Ja nii kestis see v2ike jooma-ja nuumalaager j2rgmised kaks p2eva. Auto osas 6eldi, et mootor jooksis kokku. Uue panek on m6ttetult kallis ja oleks meile t2hendanud ka n2dalast kohalviibimist. Otsustasime edasi liikuda ninostsime lennupiletid Melbourni. Veel viimane s66ming ja veini6htu sugulasega.

Posted by Triinurp 10:45 Archived in Australia Tagged backpacking

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.